تبلیغات
آموزش مولتی مدیا بیلدر - Plug-In چیست؟





 




 Plug-In چیست؟ [معرفی پلاگین , ]

 

Plug-In چیست؟
اكثر برنامه های امروزی این قابلیت را فراهم می كنند تا كاربر بتواند از Plug-Inها استفاده نماید. برای مدت های مدیدی این امكان فراهم نبود تا یك كاربر بتواند تعدادی توابع اضافه بر سازمان برنامه در اختیار داشته باشد و می بایست تا نسخه بعدی برنامه صبر می كرد. اما پس از چندی اشخاصی این قاعده را شكستند و این آرزوی كاربران را برآورده ساختند. پس ازآن با تدوین استانداردها برنامهنویسان و توسعه دهندگان اجازه یافتند تا براساس ضوابطی توابع دلخواه خود را در صورت امكان به بدنه برنامه اصلی اضاف نمایند. به همین دلیل این امكانات و توابع اضافه نام plug-in را به خود گرفت. امروزه میتوانیم ردپای plug-In را در اكثر برنامهها از قبیل برنامههای طراحی و ویرایشی و … ببینیم. اما حال ببینیم plug-In ها دقیقاً چه هستند و چگونه كار میكند؟

مطمئناً همه ی شما ایستگاههای فضایی را دیدهاید كه حول زمین در حال چرخش هستید. حالا تصور كنید كه MMB ساختار مركزی این ایستگاه فضایی است. (شكل اول)

البته شاید شكل بالا شبیه یك ایستگاه فضایی كامل نباشد چرا كه سلولهای خورشیدی ندارد. اما به هر حال با تصوری كه از شكل بالا پیدا كردید فرض كنید كه میتوانید در این ایستگاه فضایی به ادامه حیات و فعالیت بپردازید.
اما پس از مدتی احساس خواهید كرد كه به امكاناتی اضافه احتیاج دارید امكاناتی از قبیل اسباب راحتی و… اما نگران نباشید این احساس نیاز از قبل پیشبینی شده و تنها كافیست كه وسایل را تهیه و با اتصال آنها به ایستگاه فضایمان را گسترش دهیم. حالا با استفاده از قابلیت توسعه توانستید فضایتان وقدرتان را بهبود بخشید اما اگر بخواهیم به واقعیت نزدیكتر شویم و قدرتمان را در MMB افزایش دهیم دقیقاً باید چه كنیم؟
لازم نیست نگران باشید تنها كافیست برنامه MMB و plug-In های مورد نظر را در اختیار داشته باشید.اما حتماً از خود میپرسید plug-In های MMB چگونه هستند؟ بله plug-In های MMB تنها فایلی ساده با پسوند DLL هستند كه امكان دارد در حالت عادی پنهان شده (Hidden) باشند. ( میتوانید از قسمت Folder option ویندوز آنها را درصورت مخفی بودن نمایان سازید. همچنین میتوانید در حین اجرای یك برنامه حاوی plug-In، plug-In آن را از شاخه temp ویندوزبیابید). برای مثال فایلهای posxy.dll, tweak.dll, misc.dll یكسری از plug-In های موجود هستند. اما این plug-In ها را از كجا باید تهیه كنیم؟ پاسخ ساده است شما میتوانید با استفاده از سایتهای زیر اقدام به تهیه آنها نمایید:

http://www.Advanced-Microtechnologies.com

توجه: ممكن است به مرور زمان و به خاطر مشكلاتی لینكهای بالا كار نكند بنابراین میتوانید از موتورهای جستجو استفاده نمایید. بسیار خب پس از اینكه plug-In های مورد نیاز را جمعآوری كردید وقت استفاده از آنهاست. ابتدا قبل از هركاری بایستی یك پنجره در صفحه پروژه برای plug-inبكشیم تا در ادامه این پنجره به عنوان نگهدارنده فایل plug-In ما باشد. از منوی Object با انتخاب قسمت plug-In پنجره مورد نظر را میكشیم .
برخی از plug-In ها هستند كه به صورت بصری عمل میكنند.به عنوان مثال plug-In هایی كه جلوههایی نظیر بارش برف و باران و حركت ستارگان را ایجاد میكنند. بنابراین این plug-Inها نیاز به پنجرهای مناسب و قابل دید دارند، اما دركنار همین plug-In های بصری تعداد دیگری plug-In هم هستند كه بصری نیستند و نیاز به پنجرهای بزرگ و قابل دید ندارند بلكه فقط وجود پنجرهای كوچك در هر جایی برای آنها كافیست. پس از اینكه پنجره را ایجاد كردید بر روی آن 2 بار كلیك نمایید تا پنجرهای همانند شكل ظاهر شود. (عكس دوم)

بر روی ادامه مطلب كلیك كنید ...
Plug-In چیست؟
اكثر برنامه های امروزی این قابلیت را فراهم می كنند تا كاربر بتواند از Plug-Inها استفاده نماید. برای مدت های مدیدی این امكان فراهم نبود تا یك كاربر بتواند تعدادی توابع اضافه بر سازمان برنامه در اختیار داشته باشد و می بایست تا نسخه بعدی برنامه صبر می كرد. اما پس از چندی اشخاصی این قاعده را شكستند و این آرزوی كاربران را برآورده ساختند. پس ازآن با تدوین استانداردها برنامهنویسان و توسعه دهندگان اجازه یافتند تا براساس ضوابطی توابع دلخواه خود را در صورت امكان به بدنه برنامه اصلی اضاف نمایند. به همین دلیل این امكانات و توابع اضافه نام plug-in را به خود گرفت. امروزه میتوانیم ردپای plug-In را در اكثر برنامهها از قبیل برنامههای طراحی و ویرایشی و … ببینیم. اما حال ببینیم plug-In ها دقیقاً چه هستند و چگونه كار میكند؟

مطمئناً همه ی شما ایستگاههای فضایی را دیدهاید كه حول زمین در حال چرخش هستید. حالا تصور كنید كه MMB ساختار مركزی این ایستگاه فضایی است. (شكل اول)

البته شاید شكل بالا شبیه یك ایستگاه فضایی كامل نباشد چرا كه سلولهای خورشیدی ندارد. اما به هر حال با تصوری كه از شكل بالا پیدا كردید فرض كنید كه میتوانید در این ایستگاه فضایی به ادامه حیات و فعالیت بپردازید.
اما پس از مدتی احساس خواهید كرد كه به امكاناتی اضافه احتیاج دارید امكاناتی از قبیل اسباب راحتی و… اما نگران نباشید این احساس نیاز از قبل پیشبینی شده و تنها كافیست كه وسایل را تهیه و با اتصال آنها به ایستگاه فضایمان را گسترش دهیم. حالا با استفاده از قابلیت توسعه توانستید فضایتان وقدرتان را بهبود بخشید اما اگر بخواهیم به واقعیت نزدیكتر شویم و قدرتمان را در MMB افزایش دهیم دقیقاً باید چه كنیم؟
لازم نیست نگران باشید تنها كافیست برنامه MMB و plug-In های مورد نظر را در اختیار داشته باشید.اما حتماً از خود میپرسید plug-In های MMB چگونه هستند؟ بله plug-In های MMB تنها فایلی ساده با پسوند DLL هستند كه امكان دارد در حالت عادی پنهان شده (Hidden) باشند. ( میتوانید از قسمت Folder option ویندوز آنها را درصورت مخفی بودن نمایان سازید. همچنین میتوانید در حین اجرای یك برنامه حاوی plug-In، plug-In آن را از شاخه temp ویندوزبیابید). برای مثال فایلهای posxy.dll, tweak.dll, misc.dll یكسری از plug-In های موجود هستند. اما این plug-In ها را از كجا باید تهیه كنیم؟ پاسخ ساده است شما میتوانید با استفاده از سایتهای زیر اقدام به تهیه آنها نمایید:

http://www.Advanced-Microtechnologies.com

توجه: ممكن است به مرور زمان و به خاطر مشكلاتی لینكهای بالا كار نكند بنابراین میتوانید از موتورهای جستجو استفاده نمایید. بسیار خب پس از اینكه plug-In های مورد نیاز را جمعآوری كردید وقت استفاده از آنهاست. ابتدا قبل از هركاری بایستی یك پنجره در صفحه پروژه برای plug-inبكشیم تا در ادامه این پنجره به عنوان نگهدارنده فایل plug-In ما باشد. از منوی Object با انتخاب قسمت plug-In پنجره مورد نظر را میكشیم .
برخی از plug-In ها هستند كه به صورت بصری عمل میكنند.به عنوان مثال plug-In هایی كه جلوههایی نظیر بارش برف و باران و حركت ستارگان را ایجاد میكنند. بنابراین این plug-Inها نیاز به پنجرهای مناسب و قابل دید دارند، اما دركنار همین plug-In های بصری تعداد دیگری plug-In هم هستند كه بصری نیستند و نیاز به پنجرهای بزرگ و قابل دید ندارند بلكه فقط وجود پنجرهای كوچك در هر جایی برای آنها كافیست. پس از اینكه پنجره را ایجاد كردید بر روی آن 2 بار كلیك نمایید تا پنجرهای همانند شكل ظاهر شود. (عكس دوم)

همانند سایر پنجرههای خصوصیت برای اشیاء دیگر گزینههایLock position و Hide عمل مشابهی را انجام میدهند و label ( برچسب) هم نام شیء Plug-In را مشخص مینماید كه باید این نام را به خاطر بسپارید. دروسط این پنجره كادر ورودی هست كه كنار آن دكمهای قرار گرفته كه توسط این دكمه كادری تبادلی جهت مسیردهی فایل plug-In ظاهر میشود. خب پس چرا منتظرید؟! دكمه را فشار دهید… اگر هیچ plug-In ای را جهت مسیر دهی ندارید به زیرشاخه plug-In از پوشه نصب برنامه MMB بروید و در آنجا یك Plug-In بصری به نام Tenblobs.dll راكه همراه برنامه MMB ارائه شده است را خواهید یافت. بلافاصله پس ازاینكه Plug-In را برگزیدید ، پیغامی مبنی براینكه آیا میخواهید Plug-In را الحاق نمایید؟ ظاهر میشود. به آن پاسخ مثبت بدهید.دیگر احتیاجی نیست كه نگران این فایل پس از اتمام پروژهاتان باشید زیرا MMB تمام فایلهای الحاق شده را به همراه فایل نهایی بستهبندی میكند. پس از الحاق یك Plug-In پنجره خصوصیت به صورت شكل درمیآید. (عكس سوم)

باتوجه به شكل مسیر منتهی به فایل Plug-In دارای ماكروی <Embedded> است كه پیشتر درباره این ماكــــرو بحث كردیم. درزیـــر این كادرمسـیر، قسمتی است كه حـاوی اطلاعاتی از قبیل نام مؤلف Plug-In ،پست الكتریكی ، سایت و … مؤلف میباشد.
اكنون دكمهی ok را فشار دهید تا عمل نصب Plug-In تمام شود. در اینجاست كه پس ازیكبار اجرای برنامه احساس میكنید كه چیزی كم است،بله درست فهمیدید بر اساس سایر Plug-In های برنامههای دیگر شما به این تصور رسیدهاید. اما اگر Plug-In شما بصری باشد در كادر خصوصیت Plug-In قسمتی در بالا سمت راست كه درشكل نشان داده شده فعال میشود كه میتوانید به آنجا بروید و تنظیمات موجود را تغییردهید.

اما خصوصیات و كنترل Plug-In های غیر بصری را چگونه میتوان در دست گرفت؟ در اینجاست كه فرامین به كمك ما میآیند. فرامینی كه در دل اسكریپتهای MMB جا خوش كرده اند.اما اجازه دهید كه ببینیم در پشت پرده چه خبرست؟ همانطور كه گفتیم فایلهای Plug-In برنامه MMB ،DLL هستند كه DLL مخفف عبارت Dynamic link library ( كتابخانه اتصال پویا ) است به این معنا كه DLLها مجموعهای از توابع و فرامین هستند.پس با این تفاسیر ارتباطی پویابین MMB و Plug-In ها برقرار است.این ارتباط میتواند به 3 صورت زیر باشد:
1- تنظیم متغیر در MMB و دریافت متغیر عددی توسط Plug-In
2- تنظیم متغیر در MMB ودریافت متغیر رشتهای توسط Plug-In
3- اجرای فرمانی خاص كه ممكن است این فرمان خروجی به همراه داشته باشد.
برای استفاده از Plug-In ها بایستی با مفاهیم متغیرها و نحوه استفاده از آنها آشنا باشید.چنانچه این گونه نیست از ادامه خواندن این قسمت تا زمانیكه مفاهیم متغیرها را فراگیرید پرهیز نمایید. خب گذشته از اینها صورت پیشرفتهتر 3 حالت قبل به صورت زیردر میآید:
1- تنظیم پارامترها براساس متغیرها ( همیشه لازم نیست)
2- اجرای فرامین Plug-In براساس پارامترها
3- دریافت متغیرهای خروجی پس از اجرای فرامین ( همیشه اینطور نیست)
3 حالت گفته شده زیربنای درك عملكرد Plug-In ها میباشند. همانطور كه قبلاً گفته شد Plug-In های MMB بر 2 نوع هستند: 1- نوع غیربصری و قابل كنترل توسط فرامین 2- نوع بصری
غالب Plug-In های MMB (نزدیك به 98%) ازنوع اول هستند كه محدوده فعالیت آنها در قسمت پنجره تعبیه شده است. باقی فعالیتها توسط فرامین داخل Plug-In صورت میگیرد كه یا منجر به تغییر حالت Plug-In یا ارسال خروجی به متغیرها می شود. این نكته حائز اهمیت است كه Plug-In های ازنوع اول تقریباً مستقل از MMB عمل میكند و بر سایر اشیاء حاضر در پروژه هیچ تاثیر مستقیمی اعمال نمیكنند. عدم تعامل با سایر اشیاء ضعفی برای MMB شناخته میشود كه شاید در نسخههای بعدی برطرف گردد.نكتهی دیگری كه در خصوص نوع اول باید گفت اینست كه نمیتوان از یك Plug-In در 2 پنجره استفاده كرد در مفــهومی عامتر نــمی توان آنها را به اشـــتراك گذاشت. راهحل این نقیصه استفاده از 2 Plug-In مشابه اما با نامهای مختلف است.
همانطوركه شكل بالا نشان میدهد دو Plug-In مشابه با نامهای مختلف داریم كه این نامها در جای خود مهم است، چرا كه در ادامه توسط همین نامها و به مدد از فرامین از Plug-In ها استفاده میكنیم. اما نوع دوم بصری هستند كه قبلاً راجع به آنها صحبت كردیم.شكل زیر یك نمونه از PlugInهای بصری است.

بگذارید پس از شرح قسمتهای مهم قبل به جمعبندی مطالبی كه تا كنون آموختیم بپردازیم:
- Plug-In ها همه جا هستند.
- قسمتهایی اضاف بر سازمان هستند.
- هدف Plug-In ها افزایش قابلیت برنامههاست.
خب دیگر تئوری بس است.به جاست كه تمرین را شروع كنیم. گفتیم كه تنظیم خصوصیات Plug-In های نوع 1 توسط اسكریپت نویسی انجام میشود. در زبان اسكریپتنویسی MMB، 3 فرمان مرتبط با Plug-In ها وجود دارد كه شما از آنها جهت ایجاد ارتباط بین MMB و Plug-In استفاده میكنید. این فرامین به ترتیب در جدول زیر بحث شدهاند.

  • PlugInSet

این فرمان جهت تنظیم پارامتر برای فرامین Plug-In میباشد. این فرمان پارامترها را كه همان متغیرهای عددی و رشتهای هستند را به فایل Plug-In ارسال میكند و Plug-In آنها را ذخیره و بررسی میكند .هر بار استفاده از این دستور با یك متغیر كه محتوایش تغییر كرده سبب جایگزینی محتوی جدید در فایل Plug-In میشود.
  • PlugInRun

این فرمان توابع و فرامین تعبیه شده در فایل Plug-In را براساس پارامترهای تنظیم شده اجرا میكند. چنانچه بخواهید نام فرامین موجود در Plug-In را بدانید به راهنمای همراه Plug-In مراجعه كنید. البته همیشه Plug-In ها احتیاج به پارامتر ورودی ندارند و یا در حالاتی هیچ مقدار خروجی تولید نمیكنند و تنها سبب تغییر حالت Plug-In و انجام سایر فعالیتها میشود.
  • []PlugInGet

این فرمان وظیفه دریافت مقدار خروجی كه با استفاده از فرمان PlugInRun تولید شده است را برعهده دارد.پس طبیعتاً این فرمان پس از دستور PlugInRun استفاده میشود.


مثال
اكنون 3 فرمان گفته شده را در كنار هم میآوریم تا بتوانیم از Plug-In استفاده كنیم.
var$ = “text”
PlugInSet(“Plug-In” , “ var$”)
PlugInRun(“Plug-In” , “uppercase”)
PlugInGet(“Plug-In” , “var$”)
Message(“out put is” , “var$”)
در بلوك كد بالا ابتدا محتوی متغیر var$ توسط فرمان PlugInSet به Plug-In ارسال میشود.سپس دستور PlugInRun بر اساس متغیر دریافتی دستور مربوطه
(uppercase) را اجرا میكند ویك خروجی تولید مینماید. در ادامه دستور PlugInGet مقدار خروجی را دریافت كرده و به MMB انتقال میدهد.كه درآخر میتوان از این مقدار با استفاده از سایر فرامین سود جست. حالت گفته شده گونهای بود كه Plug-In خروجی تولید كرد اما حالتی پدید میآید كه هیچ خروجی تولید نمیشود،یعنی اینكه احتیاجی به استفاده از فرمان PlugInGet نیست.این حالت برای مثال ممكن است برای مواقعی كه میخواهیم اندازه یك فونت را تغییر دهیم پدید آید. چیزهایی كه نیاز است ،یكی اندازه نهایی فونت و فرمانی جهت اجرای آن است و هیچ نیازی به خروجی نمیباشد.این گونه از ارتباط همانند مثال زیر میباشد.
مثال:
fontsize= 16
PlugInSet(“Plug-In” , “ fontsize”)
PlugInRun(“Plug-In” ,”Set fonts size”)
توجه كنید كه فعلاً تمام این Plug-In ها فرضی و مجازی هستند.
ممكن است گونههای مختلفی در استفاده از فرامین MMB برای ارتباط با Plug-In ها پدید آید و این بستگی به نوع فرمان Plug-In دارد كه میتوان از طریق راهنمای Plug-In آن را مشخص ساخت.
بگذارید چون صحبت درباره راهنمای Plug-In شد،قدری راجع به آن صحبت كنیم. همانند سایر راهنماها، راهنمای Plug-In ها هم بسته به نیاز حاوی تعدادی مثال هستند كه این مثالها هدف اصلی هر دستور را نشان میدهد و همیشه نمیتوان با كپی و چسابدن آنها از راهنما به ویرایشگر اسكریپت انتظار عملكرد صحیح را از آنها داشت.گاهی اوقات لازم است كه با توجه به خطوط قبلی كد برنامه و براساس نیازمان كد این مثالها را تغییر دهیم و نهایتاً از آنها استفاده كنیم. نكتهی دیگری را كه باید یادآور شد این است كه در غالب راهنماها بر چسب Plug-In ، PlugIn در نظر گرفته میشود كه چنانچه بخواهیم نام دیگری داشته باشیم باید در فرامین مرتبط با Plug-In این برچسبها را تغییر دهیم.
اما در رابطه با حالتهای به كارگیری 3 دستور قبل صحبت میكردیم.حالتهای دیگری هم كه ممكن است پدید آید به صورت زیر است:
الف) استفاده از یك دستور بدون هیچ ورودی و خروجی
ب) استفاده از یك دستور بدون مقدار ورودی
حالت الف ممكن است مواقعی پیش بیاید كه فرمان ما تنها عملی را بایستی انجام دهد برای مثال ویندوز را Shutdown كند.
حالت ب ممكن است مواقعی پیش بیاید كه فرمان Plug-In مستقلاً عمل كرده و مقدار خروجی تولید كند. مثلا هنگامی كه بخواهیم ساعت و تاریخ را دریافت كنیم.اگر پا را فراتر ازاین حالات بگذاریم حالتهای دیگری به وجود میآید كه خود از تركیب چند حالت قبل پدید میآید،همانند مثال زیر:
بلوك 1
کد:
var$ = “My computer is P4”
PlugInSet(“Plug-In” , “var$”)
PlugInRun(“Plug-In“ , “upper case”)
PlugInGet(“Plug-In” , “text$”)
بلوك 2

کد:
PlugInSet(“Plug-In” , “text$”)
PlugInRun (“Plug-In” , “Show message box”)
در مثال قبل ابتدا رشته در بلوك 1 به حالت بزرگ تبدیل شده و به بلوك 2 ارسال میشود تا در كادر پیغام نشان داده شود.
رابطهای Plug-In و متغیر تنها به یك انتساب ساده ازقبیل var$=myname منتهی نمیشود.بلكه گاهی اوقات پیش میآید كه این رشتهها توسط كاراكتری از هم جدا میشوند مثلاً برای تعیین مقدار رنگ:
color$ = “220,150,105”
این گونهها بر اساس تعاریفی كه از پیش در Plug-In به وسیله ی مؤلف آن آمده است پردازش و تجزیه میشود.حالتهای دیگری از این قبیل انتسابها هم وجود دارند. مثال:
Regkey $ = ‘software\program\section\keyname’
Flag$ = ‘con|yes no cancel|caption’
كنترل رویداد (Event Handing)
وقایع (Event): اتفاقات و توسعههایی هستند كه در Plug-In رخ میدهند و به برنامه شما اطلاع داده می شوند.
كنترل كننده رویداد: شیءهای اسكریپت MMB هستند كه همانند نوعی شبكه وقایع را دریافت میكند.
همانطور كه قبلاً خواندید بعضی از فرامین مقادیر خروجی تولید می كنند اما برخی از Plug-In ها بلافاصله پس از دستور PlugInRun مقدار خروجی تولید نمی كنند. وظایفی از قبیل پردازش دادهها ، وقفههای طولانی، رویدادهای دورهای و … سبب بروز چنین حالتی می شوند. خب در این صورت سؤال اینجاست كه Plug-In برنامه MMB چگونه در این حالت با MMB به تعامل میپردازد؟ جواب اینجاست كه خود Plug-In فشردن كلید یا كلیدهایی را جهت ارسال اطلاعات به MMB شبیه سازی می كند.
برگرفته از راهنمای فارسی مولتی مدیا بیلدر
منبع : مجید آنلاین

 نوشته شده توسط ناصر در 4 دی 87 و ساعت 09:44 ق.ظ
 ویرایش شده در 4 دی 87 و ساعت 09:54 ق.ظ
 

 لینك ثابت نوشته | پیامها []

 

مطالب قبلی

هر روز ارسال 2 سورس و پلاگین های جدید فروشی و رایگان برای مالتیمدیابیلدر

مجید آنلاین : پاسخگوی سوالات شما

محمود ام سی

Silver AlphaBlend

IsWindowsAdmin پلاگین

7 آبان روز كورش بزرگ گرامی باد...

پلاگین Silver Burner برای رایت CD و DVD

جدیدترین پلاگین های مالتیمدیا بیلدر

ترفندهای ام ام بی

برنامه حسابداری برای مصالح فروشی ها


-=-=-=- رفتن به بالای صفحه -=-=-=-

منوی اصلی

 صفحه نخست
 پست الکترونیک

 تبدیل به صفحه خانگی

 اضافه كردن به علاقه مندیها

 



<

            MMB Samples


نویسندگان

 ناصر(248)
 حسین(19)
 محمود(23)

 

صفحات وبلاگ


موضوعات
 آموزش مالتی مدیا بیلدر(78)
 اسکریپ نویسی(25)
 معرفی برنامه(48)
 معرفی پلاگین(68)
 پاسخ سوالات(26)
 قالب و آیكون(21)
 عمومی(31)


آرشیو

  آبان 1393 (1)
  بهمن 1388 (1)
  دی 1388 (2)
  آبان 1388 (2)
  شهریور 1388 (6)
  مرداد 1388 (1)
  خرداد 1388 (4)
  اردیبهشت 1388 (1)
  فروردین 1388 (4)
  اسفند 1387 (13)
  دی 1387 (18)
  آذر 1387 (31)
  آبان 1387 (36)
  مهر 1387 (14)
  تیر 1387 (1)
  اسفند 1386 (1)
  مهر 1386 (1)
  اسفند 1385 (1)
  بهمن 1385 (11)
  دی 1385 (7)


لینکستان

 ابزارها و کامپوننتها رایگان برنامه نویسی

 سایت سورس های مولتی مدیا بیلدر

 آموزش برنامه نویسی VB - Delphi -C

 بیش از 6000 كتاب الكترونیكی PDF

 مجموعه كامل سورس های MMB

 كسب درآمد واقعی از اینترنت

 سورس های مالتی مدیا بیلدر

 وبلاگ تخصصی روانشناسی

 بی قراری های دختر 20 ساله

 برنامه نویس مالتیمدیا بیلدر

 مجموعه 36000 آیكون PNG

 مجله الکترونیکی ایمانشهر

 مرجع تخصصی نرم افزار

 آموزش ریجستری ویندوز

 مولتی مدیا بیلدر پارسی

 امپراطور دانلود و آموزش

 ایستگاه مالتیمدیا بیلدر

 فروم های مجید آنلاین

 دستیار چند رسانه ای

 دنیای برنامه نویسی

 دانشگاه آزاد گلبهار

 سایت جدید رپفا

 مولتی دانلود

 mmbforums

 مدیا پرشین

 مالتی مدیا

 مدیا چنس

 MMBNet

 گیم نت


لینکدونی

 هندزفری تغیر صدای مرد به زن و زن به مرد برای موبایل (-)
 هندزفری تغیر صدای مرد به زن و زن به مرد برای موبایل (-)
 خرید شارژ (-)
 فروش کارت شارژ (-)
 پیامک بخونید پول دربیارید ! (-)
 Silver AlphaBlend Plugin (-)
 IsWindowsAdmin (-)
 Silver Burner (-)
 IsWindowsAdmin (-)
 TinyWindow1_1 (-)
 SilCam (-)
  Soft Hesabdari - Masaleh Froshi (-)
 Soft Konkor Learn (-)
 Jadval Hal M30 (-)
 M30 ssistant 1.4 (-)
 M30 Assistant 1,1 (-)
 System Soft Masaleh - M30 (-)
 PlugIn Tiny Windows (-)
 Edit Box Script & PlugIn (-)
 Internet Download Timer File (-)
 M30 Dictunary 1.1 (-)
 M30 Autoran Viruse Remover (-)
 M30) MMB Icon Changer) (-)
 M30 Assistant (-)
 day_visit & Clipboard (-)
 Tooltip & Windows Demo (-)
 M30 Drive Ico Wall Changer Source (-)
  M30 Hadis Source (-)
 M30 System Optimization Source (-)
 M30 Desktop Control Source (-)
  آرشیو لینكدونی


جست و جو

Google


در كل اینترنت
در این سایت


خبرنامه

 

نظر سنجی

چند وقته مطالب وبلاگ رو دنبال می كنید؟ 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

آمار وبلاگ

 امروز :
 بازدید های امروز :
 بازدید های دیروز :
 كل مطالب :
 كل نظرها :
 كل بازدید ها :
 ایجاد صفحه : - ثانیه

كاربران حاضر در سایت : نفر

 



 

All Rights Reserved 2005-2006 © http://multimedia.mihanblog.com
This Template Designed And Edited By NaserOnline

 

.